Direktlänk till inlägg 26 februari 2009

nyfödd flicka låg i plast påse...

Av malin - 26 februari 2009 14:41

Nyfödd flicka låg i plastpåse

LONDON. Den nyfödda lilla flickan låg övergiven i en plastpåse.

Några barn på väg till skolan hörde henne gråta och hittade henne.

Hon var mindre än ett dygn gammal när barnen hittade henne vid ett hyreshus i Brixton i södra London. Hon låg insvept i en filt i

en påse, men var nerkyld och grät.

– Jag tittade ner i påsen och såg ett ansikte och fick panik, säger Maria Lewis, som bor i närheten, till BBC.

Hon ringde efter polisen och flickan fördes till sjukhus. Sköterskorna kallar den nyfödda för Grace. Polisen försöker nu få tag i flickans mamma, som de befarar mår dåligt både fysiskt och psykiskt.

– Vi är oroliga för mammans hälsa. Ju fortare vi hittar henne desto bättre, säger polis-inspektör Simon Rooke, enligt Daily Mail.

Grace kan ha legat utomhus i flera timmar innan hon hittades.

– Hon var väldigt, väldigt kall, men tack vara att barnen hittade henne kunde hon komma till sjukhus snabbt, säger polisen.

Nu ska polisen ranska övervakningsbilder för att försöka hitta mamman



även om mamman inte ville ha barnet skå behävde hon ju inte försöka döda det.....

vad tycker du skriv en komentar...

 
 
Line

Line

26 februari 2009 19:54

usch det låter hemskt, stackars flicka, men det är även synd om mamman till barnet. Man vet ju inte alls vilka orsaker det är som ligger bakom detta.

http://linsanslycka.blogspot.com

 
Malin

Malin

27 februari 2009 13:53

Hej Malin!
Din blogg värkar faktiskt intressant - ucsh! Vad det låter hemskt, stackars liten!

/Malin

http://malinbloggen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 12 april 2009 14:28

ska jAG BÖRGA BLOGGA IGEN ?

Av malin - 4 mars 2009 19:50

Jag hatar verkligen att läsa böcker...att lösa e det värsta jag vet. ...

Av malin - 4 mars 2009 19:49

Har inte skrivit på jätte länge jag vet men har inte haft tid ..........

Av malin - 28 februari 2009 19:33

Hahaha ett riktigt roligt klippt..eller vad vad tycker du..

hej

Av malin - 28 februari 2009 16:54

Vilka hejar du på i melodifestivalen ikväll då?????  

Presentation

Omröstning

SKA JAG BÖRGA BLOGGA IGEN?
 JA
 NEJ
 BRYR MIG INTE LÄSER ÄNDÅ ALDRIG

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards